توسعه ورزش و محصولات آن در جهان مرهون تلاشهای بازاریابی و بهرهبرداری از امکانات رسانهای در سطح جهان بوده است. بر این اساس، بازاریابی موفق در جهان مستلزم توجه به تفاوتهای فرهنگی در کشورهای مختلف و استفاده از عناصر فرهنگی هر جامعه در شیوههای بازاریابی و ترویج ورزش در آن جامعه است. هدف این تحقیق بررسی تفاوت فرهنگی رشتههای ورزشی و کاربرد این تفاوتها در فعالیتهای ترویجی و تبلیغی سازمانهای ورزشی ایران بوده است. با توجه به تنوع مسئلههای این تحقیق و توالی زمانی تلاش محققان در پاسخگویی به هر مسئله از روشهای مختلف و متعدد تحقیق بهرهبرداری شده است و بر این اساس ابزارهای اندازهگیری مختلفی نیز مورد استفاده قرار گرفته است. در یافتههای تحقیق، ضمن ارائه تعریفی برای فرهنگ ورزش در ایران و دستیابی به عناصر و مؤلفههای آن، 13 رشته ورزشی از نظر عناصر و مؤلفههای فرهنگ ورزش مورد بررسی قرار گرفتند و نتایج گویای تفاوتهای فرهنگی قابل توجه در رشتههای مختلف ورزشی بود. همچنین، یافتهها نشان داد که بهرهبرداری از تفاوتهای فرهنگی رشتههای ورزشی در تلاشهای ترویجی و تبلیغاتی مرتبط با هر رشته نقش مهمی در معناداری پیامهای تبلیغاتی و درنتیجه جذب مخاطبان دارد.
کشکر, سارا . (1401). نقش تنوع ورزشها بر تفاوت ارزشها و کارکرد آن درتبلیغات ورزشی. مجموعه مقالات کرسی های علمی دانشگاه علامه طباطبائی, 8(9), 289-306. doi: 10.22054/ijdli.2022.19990
MLA
کشکر, سارا . "نقش تنوع ورزشها بر تفاوت ارزشها و کارکرد آن درتبلیغات ورزشی", مجموعه مقالات کرسی های علمی دانشگاه علامه طباطبائی, 8, 9, 1401, 289-306. doi: 10.22054/ijdli.2022.19990
HARVARD
کشکر, سارا. (1401). 'نقش تنوع ورزشها بر تفاوت ارزشها و کارکرد آن درتبلیغات ورزشی', مجموعه مقالات کرسی های علمی دانشگاه علامه طباطبائی, 8(9), pp. 289-306. doi: 10.22054/ijdli.2022.19990
CHICAGO
سارا کشکر, "نقش تنوع ورزشها بر تفاوت ارزشها و کارکرد آن درتبلیغات ورزشی," مجموعه مقالات کرسی های علمی دانشگاه علامه طباطبائی, 8 9 (1401): 289-306, doi: 10.22054/ijdli.2022.19990
VANCOUVER
کشکر, سارا. نقش تنوع ورزشها بر تفاوت ارزشها و کارکرد آن درتبلیغات ورزشی. مجموعه مقالات کرسی های علمی دانشگاه علامه طباطبائی, 1401; 8(9): 289-306. doi: 10.22054/ijdli.2022.19990